Hur gör jag för att själv lägga till pensioner som saknas?
Ja, du kan lägga till både tjänstepensioner och privata pensioner som saknas oavsett om de är under utbetalning eller inte. Det gör du genom att klicka på Intjänad pension när du är inloggad. Sedan väljer du antingen tjänstepension eller privat pension.
Klicka på symbolen med en penna under tjänste- och privat pension.
Här lägger du nu till de uppgifter du behöver. De rutor där du kan se en röd prick måste du fylla i.
De grå rutorna är låsta och de går att fylla i först efter att du valt Pensionsbolag och Förvaltningstyp.
När du fyllt i alla uppgifterna trycker du på Spara. På bilden ser du ett exempel på hur det kan se ut.
Du kan se att du själv matat in försäkringen genom symbolen med pennan.
Vill du senare ta bort eller ändra de uppgifterna som du själv lagt till så gör du det genom att klicka på Ändra eller Ta bort.
När du sedan gör en prognos så visas symbolen med en penna framför den pension som du själv lagt till.