minPension

Jag behöver kontakta er för att få hjälp, ska jag förbereda mig på något sätt?

Uppdaterad

Ja, lämna gärna ett medgivande

Det är bra om du lämnar ett medgivande som gör att vi tillfälligt kan se dina uppgifter, då blir det enklare för oss att hjälpa dig. 

Du kan lämna ett medgivande via BankID när du ringer, den du pratar med berättar hur du gör. 

Det går också att lämna ett medgivande innan du ringer eller skickar e-post.

Så här gör du:

Gå till "Inställningar" i övre högra hörnet. Klicka på prickarna om du inte ser "Inställningar", vilket är vanligt om du använder mobiltelefon eller surfplatta. 



När du har kommit in på sidan så scrollar du ner till rutan som heter "Medgivande till kundservice".

  • Välj vem du lämnar medgivandet till. Här ska du välja minPension eftersom du kontaktar vår kundservice.
  • Markera i rutan att du godkänner att vår kundservice får åtkomst till dina uppgifter och klicka på alternativet för hur länge medgivandet ska gälla, 1 dag eller 3 dagar. Skickar du ett meddelande så behöver du välja 3 dagar men om du ringer så räcker det med 1 dag.
  • Klicka på "Lämna medgivande", klart.
  • Nu kan du skicka din fråga eller ringa. Här hittar du våra kontaktuppgifter.
warning Created with Sketch.