minPension

Jag behöver kontakta er för att få hjälp, ska jag förbereda mig på något sätt?

Uppdaterad

Nej, du behöver inte förbereda dig innan du kontaktar oss.

Vill du skicka e-post? 

För att vi ska vara säkra på din identitet när du skickar ett meddelande behöver du först logga in på "Mina sidor". Sedan följer du instruktionerna.

Vill du ringa till oss? 

Kontakta oss under vardagar på 0771-89 89 89. Vi berättar då hur du legitimerar dig och hur du lämnar medgivande till oss så att vi kan ta del av dina uppgifter och hjälpa dig vidare. 

Här kan du läsa om öppettider i kundservice: https://www.minpension.se/om-minpension/kundservice 

För dig som vill läsa på i förväg – så här går det till att lämna medgivande

När du lämnar ett medgivande så kan vi tillfälligt se dina uppgifter och det blir enklare för oss att hjälpa dig. Du kan antingen lämna ett medgivande via BankID när du ringer, den du pratar med berättar hur du gör. 

Så här gör du för att lämna ett medgivande: 

  • Klicka på ikonen i övre högra hörnet
  • Klicka sedan på Medgivande i menyn


  • När du har kommit in på sidan så scrollar du ner till rutan som heter "Medgivande till kundservice".

  • Välj vem du lämnar medgivandet till. Här ska du välja minPension eftersom du kontaktar vår kundservice.
  • Markera i rutan att du godkänner att vår kundservice får åtkomst till dina uppgifter och klicka på alternativet för hur länge medgivandet ska gälla. Skickar du ett meddelande så behöver du välja 3 dagar men om du ringer så räcker det med 1 dag.
  • Godkänn att kundservice får tillgång till dina uppgifter och klicka på "Lämna medgivande". Klart!
Guide taggad med: Kontakta oss Medgivande
warning Created with Sketch.