Varför får jag inte mejlet för att verifiera min e-post?
Uppdaterad
Om du inte får något mejl när du registrerar din e-postadress, gör så här:
- dubbelkolla att du stavat e-postadressen rätt
- kontrollera om du råkat skriva ett mellanslag eller ett komma istället för en punkt
- kontrollera om bekräftelsen hamnat i din skräpkorg
Om du kollat och ändå inte får någon e-post så behöver du avblockera adressen svara-ej@minpension.se.
Så här gör du för att avblockera e-post i Hotmail (nu Outlook.com):
På en dator:
- Logga in på ditt Outlook.com-konto:
- Gå till Outlook.com och logga in med dina uppgifter.
- Gå till inställningar:
- Klicka på kugghjulet längst upp till höger på sidan.
- Välj "Visa alla Outlook-inställningar" längst ner i menyn.
- Gå till inställningar för skräppost:
- I Inställningar, välj "E-post" > "Skräppost".
- Avblockera e-postadressen eller domänen:
- Under avsnittet Blockerade avsändare och domäner letar du upp e-postadressen svara-ej@minpension.se.
- Markera den och klicka på papperskorgen för att ta bort den från listan.
- Spara ändringar:
- När du har avblockerat e-postadressen klickar du på "Spara" för att bekräfta ändringarna.
- För att säkerställa att du i framtiden får e-post från minPension, scrolla ner till avsnittet "Avsändare" > "Betrodda avsändare och domäner".
- Lägg till svara-ej@minpension.se
- Klicka på OK